Odjistěte svůj firemní Instagram. Víte, jak na to?

Instagram už dávno není pouze módním trendem dnešní doby. Původně vznikl v roce 2010 jako sociální síť pro fotografy. Momentálně má tato mobilní platforma více než 400 milionů aktivních uživatelů ve světě, v České republice to pak dělá 160 tisíc. Počet aktivní uživatelů stále stoupá, tj. Instagram je jednou z nejrychleji rostoucích sociálních sítí.

True stories?
Od začátku roku 2017 rozšířil své služby o stories, živá vysílání, o možnost firemních profilů a v neposlední řadě o funkci, kterou spustil teprve před několika dny. Nová funkce “Shoppable tags” neboli nákupní štítky. Řekla bych, že na Instagramu se rozhodně nudit nebudete.

Jak Instagram funguje?

V rychlosti. Instagram je sociální síť pro sdílení fotografií. Zásadní princip je ten, že nahráváte fotografie a s použitím zajímavých filtrů je můžete udělat atraktivnější. Každý uživatel zároveň může sledovat (follow) další uživatele a na svém Instagramu tak vidět fotografie, které tito uživatelé nahráli na Instagram.

Instagram jako marketingový nástroj

Instagram je ideální pro budování vaší značky. Máte alespoň trochu zajímavý obsah, se kterým dokážete pracovat? Super! Váš úspěch totiž závisí na kvalitním obsahu. Buďte kreativní!

Jak tedy začít?
Nejdůležitější je nadefinování vlastního obsahu, který nesmí sklouznout k bezduchému publikování reklamních vizuálů. Instagram jako každá sociální síť potřebuje svou péči. Pokud to budete dělat dobře, může o vašem podnikání vědět tisíc uživatelů denně. Asi se ptáte, v čem se Instagram liší od Facebooku?
Dám vám příklad: Chcete se s fanoušky podělit o skvělý recept. Na Facebook stránku vložíte grafiku s finálním receptem. Talíř s nazdobeným pokrmem, připíšete recept od A do Z a nezapomenete ani na pár rad pro začátečníky. Na Instagram přidáte tzv. backstage fotku. Jak jídlo vznikalo, jak jste nakupovali ingredience v obchodě apod. To fanoušky zajímá nejvíc. Věřte mi.

Jak používat hashtagy
Aby se vaše skvělé fotky dostaly ke správnému publiku, musíte k nim přidat #hashtagy. Ty jsou nejdůležitější. Lidé na Instagramu chtějí vidět konkrétní obsah a právě #hashtagy jim to umožní. Věřím, že hashtagy #love #happy #monday – sunday #instagood jsou strašně trendy, ale o vaší značce to nic neřekne. Pokud byste zveřejnili na Instagramu hotové jídlo, nepoužívejte hashtagy jako #food #foodporn atd. Ztrácíte tím efektivitu a navíc jsou tyto hashtagy až příliš obecné a je pod nimi skryta miliarda offtopicu z celého světa.

Recept na úspěšný profil?
Tak ten vám nikdo nedá. Instagram vám nabízí prostor, jak přemýšlet jinak. Facebook už máte zmáknutý a víte, jak funguje. Instagram je pro spoustu firem a značek jedna velká neznámá. Buďte decentní a připravujte hezké vizuály, které nekřičí:“Kup si mě!“ Využijte proto možnost ukázat na Instagramu to, co byste do Facebook reklam nikdy nedali, protože by vám to málo prodávalo.


I
nspirujte se!
Na Instagramu najdete množství firem a značek, jejichž účty vám poslouží jako fajn inspirace. Já se inspiruji tady:

Autor: Kamila Kosová