Článek

Černý pátek (Black Friday)

Černý pátek
(Black Friday)

Jedna z největších marketingových akcí v roce.

Článek na blogu o Black Friday od Zest Brand
Článek na blogu o Black Friday od Zest Brand

Černý pátek (Black Friday) je považován za jednou z největších marketingových akcí v roce, a to zejména ve Spojených státech a Kanadě, kde dochází v tento den až ke 40% nárůstu tržeb. U nás se s akcemi spojenými s černým pátkem setkáváme ve větší míře až v posledních letech. Zájem o Černý pátek ze strany zákazníků jednoznačně roste. Nejčastějším prodejním artiklem bývá elektronika, ale v posledních letech se k Černému pátku přidávají i další odvětví.

 Víte vůbec, odkud toto označení pochází? Existuje několik teorií, pojďme si je přiblížit:

Teorie č. 1

Tato teorie pochází z 80. let. Říká se, že přibližně tento den se obchody dostávají z dluhů – tedy z červených čísel do čísel černých.

Teorie č. 2

Tento pojem vznikl přibližně roku 1960 ve Filadelfii, kde se poslední čtvrtek v listopadu slaví Díkuvzdání. Den poté byl na ulicích dopravní zmatek kvůli přeplněnému městu turisty (v sobotu po Díkuvzdání se totiž konalo velké sportovní utkání Amerického námořnictva), díky tomu ho policie začala nazývat „Černým pátkem“.

Teorie č. 3

Byl to následující den po čtvrtku 24. října roku 1929, který se datuje jako počátek největšího burzovního krachu newyorské burzy.

Teorie č. 4

24. září 1869 způsobili dva investoři Jay Gould a Jim Fisk kolaps amerického trhu se zlatem, díky čemuž mnoho lidí (především farmáři) přišlo až o 50 % svých výdělků.

Utekl vám letos Black Friday? Chcete pomoci naplánovat další důležitou marketingovou akci? Kontaktujte nás a my vám s ní pomůžeme.

Facebook Instagram LinkedIN Youtube