fbpx

Článek

Jste připraveni na vánoční šílenství?

S dobrou marketingovou strategií již budete.

Článek od Zest Brandu o vánočních reklamách
Článek od Zest Brandu o vánočních reklamách

I když se tento rok zdá, že skoro všechno hezké už bylo zakázáno nebo omezeno, Vánoce v tom nejužším kruhu rodiny snad oslavíme všichni. Náklady Čechů na Vánoce v minulosti meziročně rostly. Češi se nebojí za dárky pro své blízké utrácet a mnohdy si na ně i půjčit. Letos však budeme svědky jedné obrovské změny. Fenomén nákupů na e-shopech se skokově zvýší díky nastalé koronavirové pandemii. Nákupní centra už nebudou tím hlavním odbytištěm předvánočních nákupů, stane se jím svět internetu.

Počítače se budou, ještě více než tomu bylo v předchozích sezónách, přehřívat pod množstvím otevřených oken s e-shopy. Značně se zvýší aktivita na Facebooku a Instagramu díky předvánočním postům a fráze stylu „dárek pro tátu“ a „kde koupit“ budou jedním z nejčastěji vyhledávaných dotazů na Googlu a Seznamu.

Jak ale docílíte toho, aby zákazník, nebo objednávka na e-shopu, zacinkali zrovna u vás?

• Češi v roce 2019 utratili na internetu přes 161 miliard korun, o celých 16 % více než v roce 2018.

• V minulém roce se jako trend ukázalo oblečení, kosmetika a doplňky, celkově veškeré zboží spojené s módou. Největší podíl, konkrétně přes 37 % na obratu, tvořila elektronika.

• Každým rokem narůstá počet osob upřednostňujících nákupy mimo přeplněné obchody. Vzhledem k současné situaci se předpokládá, že celé předvánoční nákupní šílenství se letos bude odehrávat opravdu online.

• Dochází k výraznému navýšení nákupů prostřednictvím mobilních zařízení. V roce 2020 se předpokládá, že přes mobilní telefon nakoupí až 73 % lidí z celkového počtu nakupujících přes internet.

• V roce 2019 více než 50 % nakupujících řeklo, že video na internetu jim pomohlo při rozhodování, kterou značku či produkt zvolit.

Z výše uvedeného je pro dosažení maximálních obratů patrné, že se musí s reklamními kampaněmi začít včas. Zaměřte se letos nejen na vánoční výzdobu, ale především na správnou a účinnou propagaci na internetu.

Připravenost je klíčem k úspěchu

Plánovací kalendář reklam na Vánoce 2020 od Zest Brand Tábor
Plánovací kalendář reklam na Vánoce 2020 od Zest Brand Tábor

Připravili jsme vám stručný a přehledný kalendář s důležitými daty, se kterými je dobré pracovat:

Říjen – lidé si začínají hledat informace a možnosti nákupů

Počátek listopadu – nákupy začínají

23.11.  První nejvyšší vlna prodeje v kamenných obchodech

26.-27.11.  První nejvyšší vlna prodeje online

29.11. Black Friday

10.-12.12. Druhá nejvyšší vlna prodeje online

16.12.-18.12. Poslední možnost standardního odesílání balíků

17.12. Den dopravy zdarma

21.12. + 22.12. Druhá nejvyšší vlna prodeje v kamenných obchodech

24.12. – Štědrý den

25.12. – 1. Svátek vánoční

26.12. – 2. Svátek vánoční

Vánoce 2020

Dny

:

Hodiny

:

Minuty

:

Vteřiny

Jak docílit úspěšných vánočních svátků?

• dbejte na to, aby vaše zboží bylo vidět

• tvořte zajímavé a vizuálně i obsahově poutavé příběhy na sociálních sítích

• usnadněte vyhledávání provozoven a nabídek vánočního zboží

• zajistěte bezproblémové a rychlé nákupní prostředí na mobilních zařízeních

• dělejte vhodně cílené reklamní kampaně ve správný čas a na správném místě

• nezapomeňte, že Vánocemi to nekončí, propagujte povánoční slevy a prodeje

• proměňte nové zákazníky na vracející se zákazníky pomocí remarketingu

Vánoční svátky jsou jednou z největších možností v roce, jak o sobě dát vědět a dostat své produkty/služby nejen na vánoční nákupní seznamy a do „dopisů Ježíškovi“, ale také jak získat spousty nových zákazníků do dalších let. Takže nezahálejte a začněte s přípravami již dnes!

Chcete poradit s vaším webem / e-shopem nebo marketingem? Kontaktujte nás a my vám s ním pomůžeme.

Facebook Instagram LinkedIN Youtube