fbpx

Článek

Na co se nejvíce ptáte v rámci online marketingu…

Proč platím za vaší práci každý měsíc?

Celý systém PPC kampaní nefunguje pouze na prvotním nastavení. Většina z nás si představí dobře nastavené kampaně, které se spustí a následně se občas upraví cena za proklik.
To je chyba! Nevěnujeme-li kampaním dostatek pozornosti, přicházíme o úsporu investic. Optimalizace obnáší velké množství aktivit, mezi které patří A/B testování, vylučování vyhledávacích dotazů, úprava CPC (ceny za proklik), vylučování nevýkonných kampaní, testování nových nápadů, průběžná analýza dat a klíčových slov, aktualizace informací, úprava cílení atd.

Co jsou kredity? Komu se platí?

Od platby za správu (optimalizaci) oddělujeme výdaje na kredity, které platíte jednotlivým reklamním systémům (Facebooku, Instagramu, Skliku – Seznamu, Ads – Googlu), nikoliv nám. Důvodem je přesný přehled, kolik se investujte do správy a kolik do kreditů. Dalším důvodem je rychlá reakce na snížení kreditů. Zastaví-li se kampaně v důsledku nedostatku kreditů, přicházíte tak o dosažené výsledky a Sklik, Ads či FB vás může penalizovat navýšením ceny za proklik.

Nikdy jsem reklamu neměl. Co budu muset udělat?

Důležité je mít dobře promyšlený svůj business, abychom měli dobrý základ, na kterém budeme online reklamu stavět. Co se týče Skliku a Ads, zde vám účty založíme a nemusíte se o nic starat. U Facebooku vám zašleme manuál, jak si založit reklamní účet nebo můžete přijít k nám na firmu a účet založíme společně. Další možností je, že vám účet založíme sami, ale v tomto případě nebudete vlastnit reklamní účet na Facebooku.

Jak často se změní bannery?

Bannery měníme podle potřeby zákazníka. Grafiky se mění podle sezónnosti, akčních nabídek a zaměření firmy. Chce-li zákazník propagovat stále tu samou věc, platí pravidlo,
že bannery měníme ve chvíli, kdy přestanou oslovovat nové uživatele (cca jednou za 3 měsíce).

Už jsem měl reklamu ve vyhledávačích nebo na sociálních sítích dřív. Založíte mi nové účty?

Vždy je lepší pracovat se starým účtem, kde máme historická data. Po nasdílení jednotlivých účtů zjistíme kvalitu dosavadních reklamních kampaní a podle toho budeme postupovat dál.

Když budu dávat víc peněz do kreditu, budu na první stránce?

PPC kampaně ve vyhledávačích fungují na aukčním systému. O pozici nerozhoduje pouze cena, ale i skóre kvality (dojem ze vstupní stránky, skóre kvality historicky, relevance reklamy a očekávaná míra prokliku).

Budu se automaticky ukazovat i na zbožových vyhledávačích typu Heureka?

Zbožové vyhledávače představují nadstavbu klasického základního balíčku. Nejsou tedy automatickou součástí každého balíčku.

Jak zjistím, co mi reklamní kampaně přinesly?

Oproti offline marketingu jde online marketing mnohem lépe měřit. Každý jednotlivý systém má možnost základního přehledu dat. S daty lze podrobněji pracovat v rámci Google Analytics, které používáme paralelně s každým uvedeným systémem. Svým zákazníkům připravujeme každý měsíc report s klíčovými metriky (KPI) pro jejich podnikání.

Jaký je rozdíl mezi facebookovou reklamou a obsahem?

Faceboook obsah zahrnuje správu facebookové stránky. Jedná se tedy o pravidelné přidávání příspěvků na zeď (feed). Facebook reklama se může zobrazovat lidem na určitých vybraných místech. Jedná se o placenou formu, která dokáže oslovit vetší počet relevantních uživatelů Facebooku.

Když mi řešíte obsah na Facebooku, nemusím se o nic starat?

Po domluvě se zákazníkem vyřizujeme také komunikaci s uživateli na Facebooku.

Stále si nevíte s vaší online propagací rady? Kontaktujte nás a my vám s tím pomůžeme.