fbpx

Případová studie

Za 3 měsíce jsme zvedli návštěvnost webu hotelu o 253 % a přinesli 523 rezervací.

Základní informace: Stav marketingu před spoluprací se Zest Brandem

Ze statistik návštěvnosti webu hotelu vyplynulo, že 3 měsíce (červen-srpen 2018) před zahájením řízeného marketingu byla jeho návštěvnost 6 440 lidí za zmíněný kvartál.

Z dat také vyplývá, že na stránky chodí z 91 % Češi (5 906 lidí), konkrétně lidé žijící v Praze (2 208), a to přes mobilní telefony. Důležitou informací pro marketing je to, že se na současný web dostává nejvíce lidí (57,3%) spíše přes organické vyhledávání, tj. přes to, že zadají do vyhledávače konkrétní klíčová slova a ten je odkáže na web hotelu. Nejvíce používaným vyhledávačem byl Google (3 000 návštěvníků), přes Seznam chodí návštěvníků podstatně méně (660 lidí). Problém nastává, když do vyhledávače zadáme obecnější slova např. ubytování město (daná lokalita), romantický pobyt město (daná lokalita).
Vyhledávač buďto hotel vůbec nenašel nebo až na horších pozicích. Nebylo totiž pracováno s reklamou ve vyhledávačích. Druhý nejčastější zdroj návštěv webu byl přes tzv. „Direct,“ ten dělá 22,9 % návštěvnosti. To znamená, že zákazník zadá do vyhledávače přímo url adresu webu. Jde tedy o lidi, kteří už hotel pravděpodobně znali, protože znají jeho url adresu.

Co nás překvapilo, je to, že přes srovnávače cen jako Slevomat.cz, Zlavomat.sk a další přišlo jen 710 lidí za 3 měsíce, tj. 236 lidí za měsíc. Z TripAdvisoru přišlo jen 59 lidí za 3 měsíce. To jsou malá čísla.

Zmíněný hotel se sociálními sítěmi téměř nepracoval, dělal pouze obsah na Facebooku a Instagramu. Přínos této činnosti byl tedy téměř nulový. Facebook obsah přivedl na web 118 lidí za 3 měsíce, tj. 39 lidí za měsíc.

V konečném součtu nebyl online marketing hotelu až do podzimu 2018 řízen a měřen. Hotel disponoval jen daty ze statistik návštěvnosti webu, nesledovala se historicky efektivita reklam (jako např. počet rezervací uskutečněných přes reklamu pomocí poptávkového formuláře, telefonu nebo e-mailu).

Cíl nové marketingové strategie

1. Vytvořit ucelený online marketingový mix za pomoci jednotlivých nástrojů (Facebook, Google, Seznam)
2. Zefektivnit investice do online marketingu díky pravidelnému vyhodnocování reklam

Cíl jednotlivých reklamních kampaní

1. Maximální počet rezervací na ubytování s minimálními náklady na jednu konverzi
2. Maximální počet poptávek po pronájmu firemních prostor s minimálními náklady na jednu konverzi

Výsledek reklamy

Po spuštění reklamních kampaní na Facebooku, Googlu a Seznamu, se navýšila návštěvnost webu hotelu od října do prosince 2018 o 253 % (z 6 440 uživatelů na 16 274 uživatelů). Přímo přes reklamu, která se zobrazila 452 789x, se na webové stránky prokliknulo 5 581 lidí. Hotelu přinesla tato reklama 523 rezervací pokojů a firemních prostor navíc. Rozpočet do reklamy byl za 3 měsíce do Facebooku, Googlu a Seznamu 22 441 Kč.

Stále si nevíte s vaší online propagací rady? Kontaktujte nás a my vám s tím pomůžeme.