fbpx

Článek

Díky responzivnímu zobrazení vydrží návštěvníci na vašem webu déle. A nejen to!

Možná slyšíte slůvko „responzivní zobrazení“ poprvé. Responzivní web je takový web, který prezentovaný obsah přizpůsobuje velikosti obrazovky zařízení, na kterém je zobrazován. V dnešní době totiž přibývá stále více lidí, kteří budou navštěvovat váš web nejen přes počítač, ale především přes telefon a tablet.

Statistika hovoří jasně

V roce 2018 bylo na internetu 7,9 milionů Čechů. Z tohoto počtu uživatelů si 61 % prohlíželo internet z mobilů nebo tabletů. Zde vidíme, jak je důležité přizpůsobit webové stránky veškerým zařízením. Responzivní web nám zajišťuje rozložení jednotlivých prvků webdesignu tak, aby byly vhodně zobrazené na daných zařízeních. Každým rokem stoupá podíl lidí, kteří na internet vstupují přes svá mobilní zařízení a tento trend se bude nadále stupňovat.

Výhody responzivního webu v kostce

•  web se přizpůsobuje každému zařízení
•  zákazník se lépe na webu orientuje
•  web je připraven na nové trendy
•  má lepší pozici ve vyhledávání
•  rychleji se načítá na telefonech
•  znatelně spoří datový limit uživatele na telefonu

Zobrazení webu ovlivňuje efektivitu marketingu

Responzivní web má své výhody i v online marketingu. Od roku 2015 totiž Google v rámci vyhledávání upřednostňuje webové stránky, které jsou responzivní. Zmíněné weby označuje Google jako tzv. mobile-friendly.

I my v Zest Brandu jsme si chtěli ověřit vliv responzivního zobrazení na výsledky marketingu, proto jsme sledovali statistiky návštěvnosti v rámci Google Analytics na webech předtím, než se zobrazovaly správně na telefonech a tabletech a poté, co byly předělány na responzivní. Opravdu se potvrdilo, že weby bez responzivního zobrazení dosahovaly horších výsledků. Byla na nich například několikanásobně vyšší míra okamžitého opuštění návštěvníkem a několikanásobně nižší délka doby strávené na webu na jednoho návštěvníka.

Výhody při prodeji či poptávkách

Responzivní web vám přinese nejen lepší výsledky v rámci návštěvnosti, ale i v rámci konverzí. Díky responzivní webové prezentaci je totiž pro zákazníka snazší orientovat se na daných stránkách. Díky tomu uživatelsky přívětivý web nebo e-shop vede k větší pravděpodobnosti nákupu zboží nebo poptávky služby. Závěrem tedy vyplývá, že firmy s responzivním webem budou mít jistou výhodu při prodeji.

Chcete poradit s vaším webem / e-shopem? Kontaktujte nás a my vám s ním pomůžeme.