fbpx

Článek

Jste připraveni na vánoční šílenství?

S dobrou marketingovou strategií již budete.

Vánoce se kvapem blíží a s tím i spojené nákupní šílenství. Nákupní střediska začnou praskat ve švech, počítače se budou přehřívat pod množstvím otevřených oken s e-shopy, značně se zvýší aktivita na Facebooku a Instagramu díky předvánočním postům a fráze stylu „dárek pro tátu“ a „kde koupit“ budou jedním z nejčastěji vyhledávaných dotazů na Googlu a Seznamu. Jak ale docílíte toho, aby zákazník, nebo objednávka na e-shopu zacinkali zrovna u vás?

Maximalizujte obraty v prodeji

Magické období Vánoc je nejdůležitějším a nejvíce prodejním obdobím roku a je potřeba se na to pořádně připravit. Zde je pár důležitých čísel, které je dobré mít na paměti:

• V roce 2018 začalo 43 % nakupujících řešit vánoční nákupy od konce října a 10 % z nich je plně dokončilo již koncem listopadu.

• Každým rokem narůstá počet osob upřednostňujících nákupy mimo přeplněné obchody. Tito lidé postupně přecházející do online světa. Minulý rok se z celkového počtu nákupů odehrálo 53 % online, což je historicky poprvé, kdy byla překročena hranice 50 %.

• Dochází k výraznému navýšení nákupů prostřednictvím mobilních zařízení. V roce 2018 nakoupilo 61 % z celkového počtu nakupujících přes internet.

• Podle studií se minulý rok pohybovalo na sociálních sítích více než 63 % potenciálních zákazníků.

• V roce 2018 více než polovina nakupujících řekla, že video na internetu jim pomohlo při rozhodování, kterou značku či produkt zvolit.

Z výše uvedeného je pro dosažení maximálních obratů patrné, že se musí s reklamními kampaněmi začít včas. Zaměřte se letos nejen na vánoční výzdobu, ale i na správnou a účinnou propagaci na internetu.

Připravenost je klíčem k úspěchu

Připravili jsme vám stručný a přehledný kalendář s důležitými daty, se kterými je dobré pracovat:

Říjen – lidé si začínají hledat informace a možnosti nákupů

Počátek listopadu – nákupy začínají

23.11.  První nejvyšší vlna prodeje v kamenných obchodech

26.-27.11.  První nejvyšší vlna prodeje online

29.11. Black Friday

10.-12.12. Druhá nejvyšší vlna prodeje online

16.12.-18.12. Poslední možnost standardního odesílání balíků

17.12. Den dopravy zdarma

21.12. + 22.12. Druhá nejvyšší vlna prodeje v kamenných obchodech

24.12. – Štědrý den

25.12. – 1. Svátek vánoční

26.12. – 2. Svátek vánoční

Vánoce 2019

Dny

:

Hodiny

:

Minuty

:

Vteřiny

Jak docílit úspěšných vánočních svátků?

• dbejte na to, aby vaše zboží bylo vidět

• tvořte zajímavé a vizuálně i obsahově poutavé příběhy na sociálních sítích

• usnadněte vyhledávání provozoven a nabídek vánočního zboží

• zajistěte bezproblémové a rychlé nákupní prostředí na mobilních zařízeních

• dělejte vhodně cílené reklamní kampaně ve správný čas a na správném místě

• nezapomeňte, že Vánocemi to nekončí, propagujte povánoční slevy a prodeje

• proměňte nové zákazníky na vracející se zákazníky pomocí remarketingu

Vánoční svátky jsou jednou z největších možností v roce, jak o sobě dát vědět a dostat své produkty/služby nejen na vánoční nákupní seznamy a do „dopisů Ježíškovi“, ale také jak získat spousty nových zákazníků do dalších let. Takže nezahálejte a začněte s přípravami již dnes!

Chcete poradit s vaším webem / e-shopem nebo marketingem? Kontaktujte nás a my vám s ním pomůžeme.