Článek
Jste připraveni na vánoční šílenství?
S dobrou marketingovou strategií již budete.
I když se tento rok zdá, že skoro všechno hezké už bylo zakázáno nebo omezeno, Vánoce v tom nejužším kruhu rodiny snad oslavíme všichni. Náklady Čechů na Vánoce v minulosti meziročně rostly. Češi se nebojí za dárky pro své blízké utrácet a mnohdy si na ně i půjčit. Letos však budeme svědky jedné obrovské změny. Fenomén nákupů na e-shopech se skokově zvýší díky nastalé koronavirové pandemii. Nákupní centra už nebudou tím hlavním odbytištěm předvánočních nákupů, stane se jím svět internetu.
Počítače se budou, ještě více než tomu bylo v předchozích sezónách, přehřívat pod množstvím otevřených oken s e-shopy. Značně se zvýší aktivita na Facebooku a Instagramu díky předvánočním postům a fráze stylu „dárek pro tátu“ a „kde koupit“ budou jedním z nejčastěji vyhledávaných dotazů na Googlu a Seznamu.
Jak ale docílíte toho, aby zákazník, nebo objednávka na e-shopu, zacinkali zrovna u vás?
• Češi v roce 2019 utratili na internetu přes 161 miliard korun, o celých 16 % více než v roce 2018.
• V minulém roce se jako trend ukázalo oblečení, kosmetika a doplňky, celkově veškeré zboží spojené s módou. Největší podíl, konkrétně přes 37 % na obratu, tvořila elektronika.
• Každým rokem narůstá počet osob upřednostňujících nákupy mimo přeplněné obchody. Vzhledem k současné situaci se předpokládá, že celé předvánoční nákupní šílenství se letos bude odehrávat opravdu online.
• Dochází k výraznému navýšení nákupů prostřednictvím mobilních zařízení. V roce 2020 se předpokládá, že přes mobilní telefon nakoupí až 73 % lidí z celkového počtu nakupujících přes internet.
• V roce 2019 více než 50 % nakupujících řeklo, že video na internetu jim pomohlo při rozhodování, kterou značku či produkt zvolit.
Z výše uvedeného je pro dosažení maximálních obratů patrné, že se musí s reklamními kampaněmi začít včas. Zaměřte se letos nejen na vánoční výzdobu, ale především na správnou a účinnou propagaci na internetu.
Připravenost je klíčem k úspěchu
Připravili jsme vám stručný a přehledný kalendář s důležitými daty, se kterými je dobré pracovat:
Říjen – lidé si začínají hledat informace a možnosti nákupů
Počátek listopadu – nákupy začínají
23.11. První nejvyšší vlna prodeje v kamenných obchodech
26.-27.11. První nejvyšší vlna prodeje online
29.11. Black Friday
10.-12.12. Druhá nejvyšší vlna prodeje online
16.12.-18.12. Poslední možnost standardního odesílání balíků
17.12. Den dopravy zdarma
21.12. + 22.12. Druhá nejvyšší vlna prodeje v kamenných obchodech
24.12. – Štědrý den
25.12. – 1. Svátek vánoční
26.12. – 2. Svátek vánoční
Vánoce 2020
Dny
:
Hodiny
:
Minuty
:
Vteřiny
Jak docílit úspěšných vánočních svátků?
• dbejte na to, aby vaše zboží bylo vidět
• tvořte zajímavé a vizuálně i obsahově poutavé příběhy na sociálních sítích
• usnadněte vyhledávání provozoven a nabídek vánočního zboží
• zajistěte bezproblémové a rychlé nákupní prostředí na mobilních zařízeních
• dělejte vhodně cílené reklamní kampaně ve správný čas a na správném místě
• nezapomeňte, že Vánocemi to nekončí, propagujte povánoční slevy a prodeje
• proměňte nové zákazníky na vracející se zákazníky pomocí remarketingu
Vánoční svátky jsou jednou z největších možností v roce, jak o sobě dát vědět a dostat své produkty/služby nejen na vánoční nákupní seznamy a do „dopisů Ježíškovi“, ale také jak získat spousty nových zákazníků do dalších let. Takže nezahálejte a začněte s přípravami již dnes!
Chcete poradit s vaším webem / e-shopem nebo marketingem? Kontaktujte nás a my vám s ním pomůžeme.
Fakturační údaje
Zest Brand Group s.r.o.
→ Marketingová agentura ←
Chýnovská 148, Tábor – Měšice, 391 56
IČ: 08360685
DIČ: CZ08360685
Bankovní spojení: 2501669246/2010 (Fio banka)
Společnost je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Českých Budějovicích, oddíl C, vložka 29051
Fakturační údaje
Zest Brand s.r.o.
→ Webové studio ←
Chýnovská 148, Tábor – Měšice, 391 56
IČ: 06553931
DIČ: CZ06553931
Bankovní spojení: 2201317476/2010 (Fio banka)
Společnost je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Českých Budějovicích, oddíl C, vložka 26835