SEO a jeho pozice v online marketingovém mixu

Článek od marketingové agentury Zest Brand Tábor

SEO a jeho pozice v online marketingu v článku od Zest Brand Tábor
SEO a jeho pozice v online marketingu v článku od Zest Brand Tábor
SEO a jeho pozice v online marketingu v článku od Zest Brand Tábor

SEO je zkratka z angličtiny, která doslovně znamená „search engine optimization“. Tedy v českém překladu optimalizace pro vyhledávače. Někdy se nejen u nás používá nesprávné pojmenování „SEO optimalizace“, na které je zejména komunita specialistů pro tento marketingový kanál háklivá.

Co znamená SEO?

Jednoduše řečeno znamená SEO proces zlepšování webu a povědomí o něm za účelem zvýšení jeho viditelnosti pro organické vyhledávání ve vyhledávačích. Těmi jsou například u nás již dominantní Google nebo dvojka český Seznam. Čím lepší viditelnost mají vaše stránky ve výsledcích vyhledávání (SERP), tím větší je pravděpodobnost, že upoutáte pozornost a přilákáte do svého podnikání potenciální i stávající zákazníky.

SEO je základní součástí online marketingu, protože lidé každý rok provádějí biliony vyhledávání, často s komerčním záměrem najít informace o produktech a službách. Organické vyhledávání je často primárním zdrojem návštěvnosti a významně podporuje obsahově i technicky konverzní výkon dalších kanálů marketingového mixu.

SEO a jeho pozice v online marketingu v článku od Zest Brand Tábor

Výsledky hledání se v posledních několika letech vyvíjí. Uživatelům poskytují přímější odpovědi a informace, které je spíše udrží na stránce s výsledky, než aby je přesměrovaly na jiné webové stránky. Stávají se více zobrazovači nebo rovnou hlásiči odpovědí na dotazy. To má za výsledek vyšší spokojenost uživatelů vyhledávačů, ale menší spokojenost majitelů webových stránek, ze kterých vyhledávače „vycucávají“ informace.

SEO je jeden kanál z mnoha, se kterým je nutné při vytváření vaší online marketingové strategie počítat. Pokud je o vás obecně na internetu slyšet, tak máte lepší výsledky i v organickém „neplaceném“ vyhledávání.

Je neplacené vyhledávání skutečně bezplatné?

Používaný pojem „neplacené“ vyhledávání je ale pro mnohé lidi zavádějící. Pro úspěch je nutné investovat často nemalé peníze do množství technických úprav, obsahových doplnění, oborových specialistů a dalšího. Není to také jednorázová činnost, ale je to souvislá a dlouhodobá činnost – optimalizace.

Výsledky se navíc projeví až v delším časovém horizontu. Získáte ale dlouhodobý zdroj návštěvnosti na rozdíl od PPC reklamy bez plateb za prokliky nebo zobrazení.

SEO v kontextu s marketingovým frameworkem STDC

SEO je nutné zasadit do kontextu známého a široce používaného obchodního marketingového frameworku STDC (See, Think, Do, Care). Ten již v roce 2013 uveřejnil Avinash Kaushik a ihned ovlivnil smýšlení celého marketingového světa. Framework spočívá v rozdělení nákupního cyklu zákazníka do čtyř fází (SEE – THINK – DO – CARE).

SEO a jeho pozice v online marketingu v článku od Zest Brand Tábor

Optimalizace pro vyhledávače (SEO) je obvykle silná pro fáze SEE a THINK.

1/ Je možno zaujmout ve fázi SEE všechny potenciální zákazníky daného typu produktu či služby například zajímavým obsahem na blogu (tvorba kvalitního neprodejního obsahu). V této fázi ve vyhledávačích zadávají uživatelé velmi obecné výrazy. Zvažují veškeré možnosti, vyhledávají informace o produktech či službách, které by pro ně mohly být vhodné. Získají tak povědomí o webu a firmě.

Současně mohou být „zaháčkováni“ pro jiné marketingové kanály (PPC reklama nebo třeba sociální sítě).

2/ Ve fázi THINK jsou uživatelé o něco blíže k rozhodnutí nakoupit nebo objednat službu. Zvažují veškeré možnosti a vyhledávají pomocí konkrétnějších rozšířených dotazů další informace o produktech či službách, které by pro ně mohly být vhodné. Je zde možno zaujmout optimalizovanými kategoriemi produktů nebo s nabídkou služeb. Častokrát odbornost, komplexnost nebo důvěryhodnost poskytnutých informací má vliv na to, jestli se uživatel někdy v budoucnu přehoupne do fáze DO. Je ale také možné, že THINK fázi uživatel “přeskočí” a rovnou u vás nakoupí.

Využití této návštěvnosti pro jiné marketingové kanály může být ještě lepší, přesnější a výkonnější (PPC reklama, sociální sítě, emailing, affilate).

Fáze DO a CARE mají pro optimalizaci pro vyhledávače nejmenší prostor ke kreativitě oproti jiným kanálům. Předmětem těchto fází je typicky jednotlivá produktová stránka v případě e-shopu nebo stránka věnovaná sběru poptávek, objednávek apod. Nebo následně pro fázi CARE obsah ohledně údržby zakoupeného produktu, popis různých nastavení a možností využití.

Chcete vytvořit SEO nebo poradit s marketingem? Kontaktujte nás a my vám s tím pomůžeme.

SEO | SEO Tábor | Marketing | Marketing Tábor | Reklama | Reklama Tábor

Nebo nám hned zavolejte.

Rádi si s vámi popovídáme.

+420 607 057 576

SEO a jeho pozice v online marketingu v článku od Zest Brand Tábor

ZEST BRAND

Jsme marketingová agentura sídlící v Táboře. Každý den tvoříme pro naše zákazníky s radostí webové stránky, e-shopy a online reklamu. Kolegy v našem týmu jsme si dlouho a pečlivě vybírali. Jde o skutečné profesionály ve svém oboru v České republice, na které je spolehnutí.
Fakturační údaje

Zest Brand Group s.r.o.
→ 
Marketingová agentura ←
Chýnovská 148, Tábor – Měšice, 391 56
IČ: 08360685
DIČ: CZ08360685
Bankovní spojení: 2501669246/2010 (Fio banka)

Společnost je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Českých Budějovicích, oddíl C, vložka 29051

Fakturační údaje

Zest Brand s.r.o.
→ Webové studio ←
Chýnovská 148, Tábor – Měšice, 391 56
IČ: 06553931
DIČ: CZ06553931
Bankovní spojení: 2201317476/2010 (Fio banka)

Společnost je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Českých Budějovicích, oddíl C, vložka 26835

Kde nás najdete?

Komenského 1663/22, Tábor, 390 02

Otevřeno máme pro vás
PO-PÁ: 8:00 - 16:30 hod.

    

Webové stránky Tábor | Weby Tábor | Reklamní agentura Tábor | Marketingová agentura Tábor | Reklama Tábor | Marketing Tábor | Reklama a propagace Tábor | Reklama na Facebooku Tábor | Reklama na Googlu Tábor | Reklama na Seznamu Tábor | SEO Tábor | Grafika Tábor | Grafické práce Tábor | Shoptet partner Tábor | Marketingový diář | Kalendář plánování reklam a obsahu | Kariéra v Táboře | Pracovní místa v Táboře | Práce v marketingu | Pro developery | Webové stránky pro developery | Reklama pro developery | Grafické práce pro developery
Facebook Instagram LinkedIN Youtube