Případová studie

Tajemství odhaleno! Jak jsme získali 466 nových fans za 746 Kč?

Případová studie na online marketing v článku od ZEST BRAND
Případová studie na online marketing v článku od ZEST BRAND

Tajemství odhaleno! Jak jsme získali 466 nových fans za 746Kč?

Komunita fanoušků kolem Facebook stránky Jumping SPORT je postavená na lidech, kteří milují sport a fitness. JumpingSPORT.cz se totiž zabývá výrobou a prodejem osmihranných jumpingových trampolín a doplňkového příslušenství. Při akvizici nových fanoušků v soutěži pro nás bylo tedy důležité jejich sportovní nadšení, protože právě tito lidé mohou být i potenciálními zákazníky.

Základní informace o e-shopu JumpinSPORT.cz

JumpingSPORT.cz je e-shop s profesionálními fitness trampolínami, které slouží jak pro domácí sportování, tak i do veřejných fitness center. Produkt vyrobený v Čechách svou vysokou kvalitou válcuje nejen na našem, ale i zahraničním trhu trampolíny z Číny. E-shop byl založen teprve před rokem a facebooková stránka před 9 měsíci. Investice na podporu brandových kampaní jsou v řádu stokorun měsíčně a stejně tak tomu bylo i v rámci naší fotosoutěže.

Úkol Zest Brandu

Naším úkolem bylo uspořádat fotosoutěž o trampolínu s co největším ziskem fanoušků a co nejnižšími náklady. Facebookové soutěžní aplikace nepřicházely v úvahu, protože by pro nás byly dalším dodatečným nákladem. Zvolili jsme proto cestu nejjednodušší. Soutěž byla na dvě kola. V prvním kole jsme sbírali fotky soutěžících s jejich bláznivými skoky prostřednictvím mirkostránky na webu, na kterou správce webu umístil zadání soutěže s jednoduchým kontaktním formulářem s možností zaslání fotografie na náš e-mail. Po skončení prvního kola jsme vybrali 10 postupujících fotografií, které jsme umístili do alba na Facebook stránku Jumping SPORT. Zde už mohli hlasovat všichni fanoušci stránky pro konečného výherce trampolíny. Soutěž tedy pracovala jen s webovým rozhraním našeho zákazníka a s Facebook stránkou. A co bylo tím nejdůležitějším bodem? Na to, abyste se mohli soutěže zúčastnit, ať už jako soutěžící nebo hlasující, museli jste se stát fanoušky stránky.

Výsledky soutěže

Fotosoutěž běžela na Facebook stránce Jumping SPORT od 2. září do 11. října. Do soutěže se přihlašovali primárně lidé se zájmem o sportovní aktivity (fitness trenéři, lidé se zájmem o turistiku, cvičitelky na trampolínách apod.). Soutěže se zúčastnilo celkem 42 lidí se svými fotkami. Propagace všech soutěžních postů vyšla na 746 Kč a byla cílena na stávající fanoušky a jejich přátele a na lidi se zájmem o sport a fitness v celé ČR. Soutěž přinesla 466 nových fanoušků, přičemž jeden fanoušek nás tedy při zmíněné investici do propagace vyšel na úžasných 1,60 Kč. Dalším bonusem byl rapidní nárůst všech metrik v rámci Facebook Insights statistik jako celkového dosahu stránky, který se zvýšil o 120 % na 20 584 lidí, zájem o příspěvek poskočil o 1 173 % na 12 214 lidí, zobrazení stránky vzrostlo o 1 636 % na 2 457 lidí.

Tento návod na uspořádání fotosoutěže pro zvýšení fanoušků vám nepomohl a stále si nevíte s vaší online propagací rady? Kontaktujte nás a my vám s tím pomůžeme.

Facebook Instagram LinkedIN Youtube