fbpx

5 rad, jak pomoci vaší firmě v době koronaviru dobrým marketingem

Článek od Zest Brandu o vánočních reklamách
Článek od Zest Brandu o vánočních reklamách

Aktuální celosvětová situace je kvůli koronaviru vážná. Ze dne na den se mnohým z nás obrátil pracovní i osobní život naruby. Koronavirus však nezastaví chod celého světa (pevně věříme). Firmy i lidé budou muset dále žít, pracovat, vydělávat peníze, nakupovat, bavit se. Proto jsme pro vás dali dohromady následující článek s 5 tipy, co dělat aktuálně pro propagaci vaší firmy a pro to, aby k vám vaši zákazníci zůstali loajální a nezapomněli na vás v době krize.

Aktuální situace v podnikání a budoucí vývoj

Nikdo z nás samozřejmě nedokáže predikovat, co přesně se v následujících měsících bude odehrávat, a jak dlouho to bude trvat. Je třeba se připravit na jakýkoliv možný scénář.  Z podnikatelského hlediska je důležité odlišit, co se děje teď a co přijde. Projděme si spolu pár otázek, nad kterými bychom se měli zamyslet, a které vám mohou v budoucnu pomoci.

Jakému odvětví se věnujete?

Co se týká zákazníků naší marketingové agentury (české firmy prodávající své služby a produkty na českém trhu), objevují se u nich dvě protichůdné situace. Je to růst a propad. Momentálně nejvíce záleží na tom, v jakém oboru se pohybujete a s jakým dalším nařízením vláda přijde. Aktuálně je ve společnosti největší poptávka po produktech souvisejících s pandemií či nařízeními vlády, jako jsou potraviny, léky, roušky, dezinfekce apod. Co ale přijde, až to skončí? Jaké zboží a služby se začnou nakupovat potom?

Kam se přesouvá klientela?

Už od prvního dne nařízení vlády o nouzovém stavu je jasné, že nejvíce budou trpět společnosti zabývající se cestováním (cestovní agentury,…), veřejnými akcemi (provozovatelé divadel, kin, sportovišť hudební interpreti, herci,…), gastronomií (restaurace, jídelny)  a podnikatelé, kteří vlastní pouze kamenné prodejny. 

Aktuálně jsou ale v té největší výhodě ti, co vlastní E-SHOPY a orientují se v ONLINE REKLAMĚ. U některých našich zákazníků začíná poptávka převyšovat nabídku a vznikají jim problémy s dodáním zboží. Na druhé straně je u jiných bohužel situace opačná. Na další vývoj a jeho výsledky si musíme všichni počkat.

Všichni jsou teď online

Statistiky už jasně ukazují, že se lidé přesouvají do ONLINE světa. Přesouvá se tam masivně naše komunikace (e-maily, videochaty a chaty), zábava (sociální sítě), touha po informovanosti (zpravodajské portály), osvětová a charitativní činnost (projekt #RouškyVšem), nákupy a poptávky po službách (weby a e-shopy). Jste kapela, která nemůže odehrát koncert? Uspořádáte ho pro své fanoušky alespoň pomocí živého vysílání na Facebooku či Instagramu ze své zkušebny.

Nákupům na e-shopech se také daří a bude dařit, a to nejen aby lidé nakupovali “bezpečněji,” ale aby zahnali nudu. To potvrzuje i následující případová studie.

Případová studie

Jednomu z našich klientů, který vyrábí a zároveň prodává sportovní pomůcky přes e-shop, se zvedl ve dnech 12.3. až 17.3. (vzhledem k době “před koronavirem”) konverzní poměr o 128 % a dokončené nákupy narostly o 167 %.

Článek od Zest Brandu o vánočních reklamách

Dnes více než kdy jindy je důležité, aby vaše firma z internetu úplně nezmizela.

Jak můžete své firmě pomoci s propagací v době koronaviru?

 1. Buďte propojení se svými zákazníky

Věnujte se odpovídání na komentáře a zprávy na sociálních sítích, obeznamujte je s aktuální situací u vás ve firmě, buďte přítomni na zákaznických linkách a e-mailech. Komunikujte vlídně a pozitivně. Každého tím v této době povzbudíte.

2. Bavte a rozveselujte fanoušky a sledující na sociálních sítích

Negativních zpráv a komentářů je všude mnoho, proto zůstaňte pozitivní a nabídněte něco navíc. Poskytujte zdarma online lekce cvičení, kreslení, sebevzdělávání apod.

3. Pište blogové články a aktualizujte informace na webech

Pokud jste neměli doposud čas se věnovat obsahové stránce vašich webových stránek – teď je ta pravá chvíle. Zaujměte, vzdělávejte, aktualizujte, pobavte a přiveďte tak zákazníky na vaše stránky.

4. Vytvořte brandové kampaně

Udržujte povědomí o vaší firmě alespoň obecnými brandovými kampaněmi, ať to nevypadá, že vaše firma přestala existovat.

5. Zkontrolujte si propagaci napříč celým internetem

Víte, že existují firemní katalogy na internetu, které podporují vyhledávání vašich stránek? Máte již nastavené SEO u svého webu? Momentálně je ta správná doba dohnat všechny resty a být připraveni na “nový začátek”.

Důležité nakonec

Bohužel univerzální rada a návod, jak teď postupovat neexistuje. Možná vaše firma neprožívá teď své šťastné období, ale váš čas opět přijde a pak to bude konkurenční boj. Správný firemní marketing totiž není pouze o aktuálních akcích, či jednorázových kampaních, ale o dlouhodobém povědomí o značce. Marketingová aktivita, která vás nedonutí okamžitě nakoupit, může ovlivnit vaše budoucí rozhodnutí. Na to většina marketérů a firem zapomíná.

Přejeme všem především hodně zdraví a úspěšné překonání momentální krize. Pamatujte, že každý konec má i nový začátek.

Chcete poradit s vaším webem / e-shopem nebo marketingem? Kontaktujte nás a my vám s ním pomůžeme.