fbpx

Rozhovor pro Táborský DENÍK, 30.10.2019

Jak se neztratit v internetové džungli

Také vzpomínáte, jaké to u nás bylo před 20-30 lety? Děti si hrály na ulicích, lidé se dívali kolem sebe, nikoliv do telefonů a pojmy jako „sociální síť“ nikdo neznal. Tato doba se však díky technologiím posunula úplně jiným směrem. Momentálně 83 % lidí napříč všemi generacemi žije online a 54 % se pohybuje téměř dennodenně na sociálních sítích.

Není jednoduché držet krok se všemi trendy a o to horší je to v online světě, který občas připomíná velkou džungli. Potom, co jsme konečně pochopili, co je Google a Facebook, přišla nová vlna výrazů jako influencer, hashtag, storíčko či online marketing. Pokud tedy v dnešní době chcete vést úspěšné podnikání, nezbývá vám nic jiného, než se přizpůsobit. Jak se v tom ale vyznat? Na to jsme se zeptali Katky a Michala z firmy Zest Brand, kteří se společně se svým týmem snaží o to, aby se nikdo v onlinu neztratil.

Katko a Michale, můžete nás nejprve uvést do obrazu, co vlastně děláte?

Katka: Naše agentura Zest Brand se zabývá právě zmiňovaným online marketingem. To znamená, že převážně tvoříme našim zákazníkům reklamy na sociálních sítích a ve vyhledávačích.

Michal: Také děláme weby a e-shopy pro firmy a podnikatele. Naším cílem je pomáhat lidem z jihočeského kraje, aby na plno využívali potenciálu online světa pro své podnikání.

Co si myslíte o rychlosti vývoje internetového prostředí? Je vůbec možné, abychom drželi s tímto vývojem tempo?

Michal: To je dobrá otázka. Toto prostředí se mění každým dnem a je složité se v něm nepřestávat orientovat.  Nemožné to ale samozřejmě není. My se se snažíme být neustále v obraze, takže pravidelně sledujeme novinky a účastníme se školení od špiček v oboru. Naši zaměstnanci mají navíc každý pátek vymezený čas na sebevzdělávání.

Katka: Čas od času se mě na toto ptají i zákazníci. Naposledy jsem to řešila s jednou zákaznicí, která mi volala kvůli marketingu pro svůj nový e-shop. Ptala se mě, zda bych jim nedala rychlé školení na online marketing, že by si od příštího týdne chtěla začít řešit SEO, Google Adwords a Facebook reklamu sama. (Smích) Nejen, že jsou to dovednosti, které získávají specialisté několik let, ale navíc je to neustále se vyvíjející a živý obor, ve kterém neexistují zkratky.

Je dnes nutné žít online?

Katka: Bohužel nebo bohudík pro nás ano. Co uděláte, když se vám porouchá pračka? Jdete na internet a hledáte, kde si objednáte novou nebo zjišťujete alespoň cenu, hledáte opraváře staré pračky ve vašem městě, googlíte, proč přestala vůbec fungovat a tak dále. To je příklad za všechny.

Michal: Myslím si, že pro většinu oborů na trhu je nutné být online. Nedokážu si představit podnikatele nebo firmu, která by neměla mít alespoň webové stránky. Když nic jiného, tak web je vaše vizitka. Je to důkaz o tom, že existujete.

Co mohou tedy podnikatelé či firmy dělat, když se v tom neumějí moc pohybovat?

Michal: Od toho jsme tu my. Když přijdeme poprvé do firmy zákazníka, nesnažíme se mu prodat všechny naše služby, ale jen to, co opravdu potřebuje. Projdeme si s ním jeho marketingovou strategii, vyptáme se na jeho problémy a nastavíme s ním v ideálním případě online marketingový plán, podle kterého řídíme marketing na jednotlivých platformách.

Katka: Jak říká Michal, rozhodně nejsme agentura, která tvrdí, že například Facebook je pro každého. To není. Proto si se zákazníky hodně o jejich oboru povídáme. Zjišťujeme, kde je tlačí bota, děláme analýzu trhu v rámci jejich odvětví. Ideální je, když se dělá vše komplexně. Pak to má smysl.

Jako dárek od nás vám nabízíme KONZULTACI ZDARMA.

Zaujal vás tento rozhovor a chtěli byste s námi navázat spolupráci? Domluvte si s námi kávu.