Vztah bez důvěry je jako indické jídlo bez kari

Důvěra je základem každého vztahu. Ať už jde o vztah partnerský nebo obchodní, bez důvěry nemůže žádný vztah existovat trvale. Proto byste měli ve všem, co v byznysu děláte budovat zákazníkovu důvěru ve Váš produkt či značku.

Vezměme to logicky. Jaké firmy jsou na celosvětové úrovni nejvíce úspěšné? Ty, v jejichž výrobky či služby věří zákazníci snad od nepaměti. Když se podíváte na světové značky jako Volkswagen,  Coca-Cola či Nivea, jmenovatel všech je jasný – jedničky na trhu postavená na dlouholeté tradici a důvěře. Je jasné, že když s podnikáním začínáte, nemůžete mít postavený vztah se zákazníkem na tom, že se tím samým krémem mazala už jeho babička či maminka. Důvěru můžete vybudovat i jinak než jen sáhodlouhou tradicí.

#Pravidlo č. 1: Vyslechněte svého zákazníka, pofoukejte mu bolístku a nabídněte řešení problému.

Vžijte se do rodičovské role a v ní komunikujte se svým zákazníkem. Zjistěte si, co ho trápí a co byste mohli jako starostlivý rodič udělat pro to, aby se jeho problém vyřešil.

$Příklad za všechny prachy: Jsou Vašimi zákaznicemi například dívky s aknózní pletí? Neraďte jim pouze, jak správně aplikovat Váš krém proti pupínkům. Podívejte se na jejich problém komplexněji a vypracujte třeba přehled potravin, které akné ještě zhoršují, a varujte před nimi.

#Pravidlo č. 2: Buďte jedničkou ve svém oboru. Nebo tak alespoň vypadejte!  

Víte, že Váš výrobek je dobrý nebo dokonce vynikající? Tak skvěle, ale ještě to musíte říct všem ostatním. Řekněte důrazně, v čem jste lepší než konkurence. Šiřte okolo sebe hodnotný obsah, který Vaše slova jen potvrdí. Je to snadné – propagujte reference od spokojených zákazníků, pište články s novinkami o Vašich výrobcích, inovacích a vývoji použitých technologií.

#Pravidlo č. 3: Držte své slovo!

Nezabíjejte pracně vybudovanou důvěru hloupostmi a držte své slovo. Sice je to někdy opravdu honička, ale vyplatí se to. Slíbili jste, že každé ráno od Vás dostanou na Facebooku fanoušci tip na zdravou snídani? Tak ten příspěvek pětkrát týdně vytvořte, i když je to v závalu jiných povinností možná otrava. Berte to jako výzvu! Je to výzva dokázat okolí, že skutečně držíte své slovo. A pokud nejste schopni sliby plnit (jen o Vánocích), raději nic veřejně neslibujte.