Proč je důležité začít s brandovou kampaní a ne s prodejní?

Poslední dobou se v rámci agentury Zest Brand hojně setkáváme se zákazníky, kteří startují svou první propagaci na sociálních sítích. Mnozí z nich si myslí, že jejich první kampaň na Facebooku by měla být čistě výkonnostní (tj. prodejní), což je holý nesmysl a marketingová sebevražda. Na potvrzení tohoto faktu si stačí zodpovědět jednoduchou otázku. Koupili byste si službu nebo výrobek za tisíce korun od firmy, kterou vůbec neznáte? Asi ne, a pokud ano, řadíte se k maličkému procentu lidí. Kampaně ale chceme cílit na více lidí, nikoliv na menšiny. Proč dělat brandové kampaně před těmi prodejními si detailně vysvětlíme v následujícím článku.

První Facebooková kampaň z vás neudělá milionáře!

Spouštíte si sami první Facebook kampaň nebo jste se rozhodli tento úkol zadat agentuře? Ani v jednom z případů rozhodně nečekejte, že z vás tato kampaň udělá přes noc milionáře (to by bylo na světě milionářů, jako hub po dešti). Nestane se tak dokonce ani za měsíc. A už vůbec se tak nestane, pokud jako první spustíte prodejní kampaň místo brandové. O úspěšnosti kampaně na Facebooku navíc rozhoduje mnoho faktorů, některé z nich ani neovlivníte jako například to, kolik peněz dává do reklamy vaše konkurence. Téma Facebook reklamy je však pro jiný článek. Teď se pojďme bavit o brandové kampani jako takové.

Brandová versus výkonnostní kampaň

Nejste nikterak známí a vaše firma teprve začíná? Fajn, tak musíte nejprve zapracovat na důvěryhodnosti a právě k jejímu podpoření slouží brandové kampaně. Brandová a prodejní (=výkonnostní) kampaň mají nejen odlišné cíle (tzv. KPI´s), ale odlišné metriky pro měření výsledku. Jednoduše řečeno, v brandové kampani chcete, aby se o vaší značce nebo firmě dozvědělo co největší množství lidí za co nejmenší náklady do reklamy. Ve výkonnostní kampani vám jde o to oslovit lidi, kteří provedou vámi požadovanou akci za co nejnižší cenu do reklamy (nákup, rezervaci apod.) Kdybychom měli jít ještě do většího detailu, můžete u brandové kampaně měřit nejen zásah (tzv. reach) cílového publika, ale i například doručení sdělení, změnu vnímání značky (tzv. repositioning), budování komunity kolem brandu, znalost značky v cílové skupině (tzv. brand awareness) atd.

Rozdíl na první pohled

Pořád vám na první pohled nepřijde jasné, kdy jde o brandovou a kdy o výkonnostní kampaň? Třeba vám na závěr pomůže následující souhrn rozdílů:

Stále si nevíte rady, jakou marketingovou strategii zvolit, které marketingové nástroje k tomu použít a jak je všechny nastavit? Kontaktujte nás a společně najdeme nejvhodnější řešení se šmrncem.