Nejlepší nápad, který Vás ještě „nenapad“

Dobrá zpráva! Kreativitu lze přirovnat k inteligenci, takže jí v sobě máme, do jisté míry, v podstatě všichni. Tohle zjištění Vás možná rozesmálo (zvlášť s konstatováním míry inteligence u všech žijících jedinců), ale je povzbudivé vědět, že každý toho „K“ trochu má. Ještě lepší zprávou je, že se s kreativitou dá pracovat a rozvíjet ji.  Takže nebojte, i když nejste zrovna kreativcem od narození, nemusí to tak být celý život.

Je to jako s řízením.  Čím víc kilometrů najedete ve svém životě, tím lepším a jistějším řidičem pravděpodobně budete. Jak se ale postavit k prvnímu „kreativnímu úkolu,“ třeba k první reklamní kampani? Důležitá je IDEA, tedy lépe řečeno jejich počet.

#Pravidlo č. 1: Čím víc nápadů máte, tím je větší šance, že jeden z nich bude dobrý.

Tuhle pravdu vyřkl ve 20. století americký kvantový chemik Linus Pauling. Tedy řekl to přesně takhle:nejlepší cesta jak mít dobrý nápad, je mít hodně nápadů.“ Co to znamená v praxi? Poté co si ujasníte, koho má reklamní kampaň oslovit a co jejím cílem, se vezměte do ruky tužku a pište. Pište i zdánlivé hlouposti, protože ty většinou vedou k něčemu velkému. Průšvih je, když Vás nic nenapadá. To sáhněte po druhém pravidlu.

#Pravidlo č. 2: Víc kreativních hlav víc ví.

Když se zadrhnu a sedím 20 minut nad prázdným papírem, většinou to skončí tím, že jdu za ostatními a děláme…BRAINSTORMING. Vím, že to není nejpopulárnější slovo v Čechách, ale tahle technika je prostě pořád 100% účinná a efektivní. Brainstorming je kreativní technika, kterou vymyslel už kolem roku 1939 nějaký Alex Faickney Osborn, zakladatel reklamní agentury BBDO. Chytrý chlap, ale Nobelovku za něj nedostal. Cílem tohoto kolektivního dýchánku je vymyslet právě ve více lidech co největší množství nápadů.

#Pravidlo č. 3: Kam nápad nemůže, pomůže metoda náhodného vstupu.

Pořád Vás nic nenapadlo? Ani samotné, ani ve skupině? Tak můžete zapojit další kreativní techniku – metodu náhodného vstupu. Najděte si náhodné slovo nebo obrázek. Je jedno, jestli to bude v časopise, ve slovníku či jinde. Zvolené slovo nebo obrázek se pokuste spojit prostřednictvím volných asociací s Vaší oblastí a nápad prostě už musí přijít.

Pořád nic? Tak se na to můžeme podívat společně. Napište mi nám na pomoc@zestbrand.cz,  co se Vám nedaří vymyslet a určitě spolu na něco přijdeme. Občas to chce kreativitu jen popostrčit.