Nechť Vás databáze s dobrými kontakty provází celým rokem 2017

Většina podnikatelů teoreticky ví, co by měli v rámci online marketingu dělat. Mít hezký web, který bude prodávat, skvělou propagaci a komunikaci na Facebooku a Instagramu, velkou databázi kvalitních kontaktů pro e-mailing. Jak to ale všechno udělat? V tomto článku si ukážeme alespoň část tajemství, a sice jak získat kontakty pro Vaši databázi.

Co to vlastně e-mailing je?

Na začátku všeho stojí Váš e-mail, který vytvoříte v některém z nástrojů pro tvorbu newslettrů. Stačí jen najít nástroj, který Vám bude vyhovovat, a budete s v něm snadno orientovat. Do e-mailu vložíte své texty, grafiky a nastylizujete ho tak, aby byl poutavý. Při tvorbě se snažte naladit na notu nějakého zákazníka, kterého znáte a buďte sebekritičtí. Je pan Novák, nás klasický zákazník, dost trpělivý, aby si prohlédnul celou nabídku našeho e-shopu, nebo ho zajímají jen slevy a novinky? Tyto otázky souvisí nejen se strukturalizací Vašeho e-mailu, ale i celé databáze kontaktů dle cílových skupin. Ale to už je zase jiný příběh.

Co je největší výhodou e-mailingu?

První velkou výhodou e-mail marketingu je personalizace. Pokud budete ve Vaší e-mailové databázi evidovat nejen maily zákazníků, ale i jejich křestní jména, datum narození či svátků, můžete zákazníka nejen správně a lidštěji oslovit, ale třeba mu i popřát a dát dárek (např. v podobě slevového kuponu). Takovouto personalizaci Vám nevykouzlí už nic jiného z online marketingových nástrojů. Druhou nespornou výhodou je, že svůj e-mail většinou zasíláte někomu, kdo u Vás již nakoupil nebo třeba stáhl Váš e-book. Komunikujete tedy už s lidmi, kteří o Vás mají nějaké povědomí a zájem.

Jak můžu vybudovat databázi kontaktů od nuly?

Kromě toho, že můžete oslovit svého zákazníka například v kamenné prodejně nebo na Vašem školení, aby Vám napsal svůj e-mail, je několik rychlejších způsobů, jak sbírat maily online.

  1. Vytvářejte obsah, který vyměníte za e-mail

A jaký obsah by to měl být? Pokud máte e-shop s potravinami, může to být například e-kuchařka. Když prodáváte oblečení pro dospělé, můžete vytvořit například e-book s tipy, jak se obléci k pohovoru. Možnosti jsou nekonečné. Stačí jen návštěvníkovi Vašeho webu nabídnout možnost stažení zajímavého e-materiálu a uvidíte, že Vám kontakt na sebe rád nechá. Směnný obchod totiž stále funguje. Poté mu na jeho e-mail zašle automat odkaz s URL adresou, kde si Váš skvost stáhne.

  1. Co to tu vyskakuje? Že by pop-up okna?

Určitě to znáte. Přijdete na web a pořád na Vás vyskakují nějaká okna, i když jste nic nezmáčknuli. To jsou tzv. pop-up okna, s jejichž pomocí se dají nasbírat e-maily. Nabídnete návštěvníkovi webu, že když Vám dá e-mail, vy mu na oplátku poskytnete slevu nebo nákup 1+1 zdarma a další nutnosti, bez kterých se neobejde.

  1. Navštěvovaný blog jako poklad

Chodí na Váš blog hodně lidí? Tak toho využijte! Nabídněte návštěvníkům odběr novinek na Vašem blogu, který budete zasílat přímo na jejich e-mail. Pokud návštěvníky témata opravdu zajímají, rádi Vám e-mail dají.

  1. Využijte Facebook aplikace

Pomocí placených aplikací na Facebooku můžete shromáždit poměrně rychle a snadno co nejvíce informací k potenciálním zákazníkům. Díky uspořádání soutěže, formuláři pro zpětnou vazbu na Vaší službu či výrobek a dalším vychytávkám nasbíráte nové kontakty.

Takže co si odnést?

Je nutné neusnout na vavřínech a neustále sbírat nové kontakty pro Vaši databázi. Každý získaný kontakt je totiž Váš potenciální zákazník, kterému můžete osobitým a personalizovaným způsobem nabídnout své služby a výrobky. Udělejte to správně a odměna bude sladká.

Užijte si Vánoce a těšíme se na všechna setkání a spolupráce v nadcházejícím roce. Ať Vás síla e-mailové databáze provádí celý nový rok.

Autor: Kateřina Komorousová