5 ověřených tipů k řízení vztahu se zákazníky

Ne jenom brát, ale i dávat. Co dáte, se vám jednoho dne vrátí. Věřte mi. Budování důvěry vašich zákazníků je opravdu důležité. Kdo říká, že není, ten pravděpodobně lže. Někdo vidí v kontaktu se zákazníkem pouze příležitost naservírovat mu novinky, produkty, letáky, předplatné, akce, slevy…. Můžu vám ale říct, že jakmile pomůžete (poradíte) zákazníkovi v době, kdy to potřebuje, bude věřit, že se na vás může spolehnout – takový pocit je k nezaplacení.

Tápete, proč od vás zákazníci odcházejí a ukončují obchodní vztahy? Na tuto otázku vám ráda odpovím. Není to tím, že by vaše zákazníky odloudila konkurence. Ve skutečnosti 70 % zákazníků odejde proto, že se o ně nezajímáte. Začněte budovat skvělou zákaznickou podporu ještě dnes. Nadchněte vaše stávající zákazníky a udělejte jim radost. Třeba jenom tím, že jim dneska zavoláte a zeptáte se, jak se mají a zda nepotřebují poradit či pomoci s danou službou. Zeptejte se jich, jak jsou spokojení s vaším produktem. Není to zas tak složité.

Představuji vám svých pět osvědčených tipů v komunikaci se zákazníky. Ztotožněte se se svým zákazníkem a proměňte komunikaci s ním v radostný zážitek.

  1. Zůstaňte sami sebou

            Nehrajte si na roboty ani na chytrolíny. Zákazníci ihned poznají, když s nimi nejednáte   upřímně a přirozeně. Empatie tady hraje velmi důležitou roli. Vciťte se do situace vašeho zákazníka. Na konci druhé linky může být člověk, který má zrovna ,,den blbec,“ nebo tam je nevrlá matka na mateřské dovolené, která už 3 noci nespala. Můžete mluvit se starším člověkem, který absolutně netuší, co si to vlastně objednal.       Proto pověřte pro kontakt se zákazníky takového člověka, který zůstane sám sebou.

  1. Uznejte svoji chybu

Pokud jste chybovali, omluvte se! Nesnažte se svést vinu na zákazníka. Věřte mi, že se vám to opravdu nevyplatí.

  1. Buďte pohotoví

Rychlost je důležitá, proto nenechte vašeho zákazníka čekat. Neposílejte šablony odpovědí. Zákazník musí vědět, že jeho situaci řeší reálný člověk. I některé dotazy vašich zákazníků vás mohou překvapit. Zkrátka se omluvte, že daný problém okamžitě vyřešíte s vaším týmem či kolegou a obratem ho budete kontaktovat zpět s řešením. Odlehčete téma a zeptejte se vašeho zákazníka, jak se má. Tím získáte víc času k promyšlení situace nebo k řešení daného problému.

  1. Zajímejte se o jejich názory

Dejte jim možnost vyjádřit se a pobídněte je, aby s vámi sdíleli svoje nápady a myšlenky. Buďte pro vaše zákazníky k dispozici také na e-mailu, webu a sociálních sítích.

  1. Chtějte šťastné zákazníky

Volejte, mailujte, chatujte, informujte, smějte se, laškujte, pobízejte, vysvětlujte a hlavně děkujte.